Vi skal bli best på nett!

image

Tillitsvalgte og ansatte fra fagforeningene og fylkeskretsen har satt seg på skolebenken i to dager for å bli best på nett.

Fagforbundet Sør-Trøndelag arrangerer en opplæring i bruk av nettsider og sosiale medier. Informasjonsenheten i forbundet stiller opp og bidrar til at vi tar nye steg for å bli bedre på nett.

Nettsidene til fylkeskretsen og fagforeningene er gode informasjonskanaler, men også en plass medlemmene kan finne nyheter om det som skjer i fagforeninga og linker til saker fagforeninga er opptatt av. For at nettsidene til alle fagforeningene og fylkeskretsen skal bli det, setter altså de tillitsvalgte seg på skolebenken.

Ungdomstillitsvalgt Sonia Kvam er deltager på kurset og ser behovet for gode nettsider:

- For ungdommen er nett og mobil en del av hverdagen. De leter etter svar, og sjekker opp ting raskt på nett før de tar en telefon til oss. Derfor er det viktig for oss og bli gode på nett.

Kvam er imidlertid opptatt av at dette bare er en start:

- Nå er det viktig at når vi kommer hjem, så starter den virkelige jobben. Nemlig å holde nettsidene levende og vedlike.

Disse to dagene med kurs legger et godt grunnlag for at medlemmene og tillitsvalgte lettere skal nå oss og finne informasjon om oss. Vi håper alle vil legge merke til at vi fremover vil være bedre både på nettsidene og i sosiale medier.